Endüstri Mühendisliği, Lojistik ve birçok alanda çeşitli tanımlamalar, bilgiler ve yazılar içeren blog sitesi.

Responsive Ads Here

CALS Stratejisi (Sürekli Tedarik - Ömür Boyu Destek) Nedir ?

CALS (Continuous Acquisition and Life-Cycle Support) Bilgisayar Destekli Tedarik ve Lojistik Destek, hayat boyu destek anlamına da gelmektedir. Daha sonra mevcut terim değişikliğe uğramış olup Computer Aided Acquisition and Logistics Support olarak kullanılmıştır. CALS (Sürekli Tedarik - Ömür Boyu Destek) verimliliği ve etkinliği arttıran bir lojistik sistem stratejisidir. CALS kurum kültüründe köklü bir değişim demektir. CALS (Sürekli Tedarik - Ömür Boyu Destek) şirket içerisinde üretim, lojistik, destek ve ürün geliştirme işlemlerinin klasik, kağıt odaklı yoğunluktan kurtararak, bilgi ve geri bildirimlerin daha sağlıklı, hızlı, daha iyi yapılanmış ve standartları olan, bilişimin gücünü kullanarak bilgisayar ortamında yapılan ciddi bir organizasyon ile çok sayıda kullanıcıya hitap edebilen bir sistemdir.

CALS (Sürekli Tedarik - Ömür Boyu Destek) aynı zamanda bir bilgi stratejisi olup, işlerin akışlarını değiştirmektedir. Şirketlerde teşebbüsler arası iletişimi sağlayan bir mekanizmadır. Aktif şekilde entegre veri proseslerini kullanarak ürün kalitesini iyileştirir, temel amaçları olan zaman ve maliyetten tasarruf sağlar. Bu şekilde rekabet seviyesini yükseltir ve bir adım ileriye taşır.

CALS ilk olarak ABD'da ortaya konmuştur. Öncelikle sadece askeri alanda kullanılması amaçlanan CALS (Sürekli Tedarik - Ömür Boyu Destek) stratejisi, 1985 yılında lojistik sektöründe kağıt üzerinde yapılan bilgi akışının bilgisayar odaklı hale getiren bir lojistik destek stratejisi haline gelmiştir. Bu sistemle hedeflenen; sayısal bilgi alışverişini gerçekleştirebilen, uluslararası mecrada kabul görebilecek, fonksiyonel, maliyetleri azaltan, sürekli iyileşmeyi amaçlamış, ticari pazarı olan ve standardizasyonu sağlayan bir lojistik destek sistemi oluşturmaktır.

CALS'ın sağlıklı uygulanabilmesi için öncelikle bilişimin son olanaklarından faydalanabilmek gerekir (software, hardware v.b.). Unutulmamalıdır ki reel sektör çok ama çok esnek proseslere sahiptir. Bu aktif akışın içerisinde ayakta kalabilmek için bilişimden uzak durulması ve yeniliklere kendini kapatma düşüncesi kabul edilemez. Lojistik sektörününki firmaların kurum içi veya dışı bütün ihtiyaçlara hızlı bilgi akışı ile hızlı cevap vermesi ve etkinliğini arttırması ancak bu gelişmeleri yakından  takip etmeleri ile gerçekleşebilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı yapmayı unutmayınız...