Freight Forwarder Nedir ? - Lojistik Platform

Endüstri Mühendisliği ve Lojistik alanında çeşitli tanımlamalar ve yazılar içeren blog sitesi.

Hot

Post Top Ad

Freight Forwarder Nedir ?

Freight Forwarder, "Navlun Göndericisi" olarak da isimlendirilir, Türk yasal mevzuatında "Taşıma İşleri Komisyoncusu" olarak tanımlanmış, tüm taşıma türlerinde sevkiyat, depolama, dağıtım, gümrükleme ve sigorta hizmetlerini gerçekleştirme kabiliyetine sahip lojistik hizmeti veren organizatör kuruluştur.

Freight Forwarder ürünün alıcıya ulaştırılmasına kadar faaliyetlerini sürdürür. Bunu yapabilmesi için Freight Forwarder hizmeti veren firmanın depolama, dağıtım, ambalajlama, gümrükleme, taşıma yönetimi konusundaki mevzuatları iyi bilmesi gerekir. Malların teslimine kadar bütün sorumluluk Freight Forwarder'a aittir. Bünyesinde taşıma aracı olmadan taşımayı organize etmesi sebebiyle diğer taşımacılık firmalarından ayrılmaktadır.

Freight Forwarder firmaları Çoklu Taşıma Sistemini (Multimodal taşmacılık) çok iyi şekilde uygulamaktadır. Bu taşıma çeşitleri kendi aralarında parsiyel (lcl – less container load) ve full (fcl – full container load) olarak ikiye ayrılırlar.Dünyadaki Freight Forwarder firmaları FIATA (İnternational Federation of Freight Forwarders Associations) üyesi olmak zorundadır. FIATA'nın çalışma gruplarına ayrılmış yapısı vardır ve Forwarder'ların haklarını korumaktadır. Bu gruplar Transport, Multimodal Transport, Air Freight Enstitüsü olarak ayrılmıştır.  
Türkiye'de Freight Forwarderlar UTIKAD tarafından temsil edilmektedir.
Freight Forwarder faaliyet alanları
  • Uluslararası taşımacılık
  • İhracat-ithalat işlemleri ve gümrükleme
  • Nakliye türünün belirlenmesi
  • Nakliye yönetimi
  • Taşıma sözleşmesi ve kapsamının belirlenmesi
  • Taşıma belgeleri hazırlama
  • Uluslararası yasal mevzuat ve uygulamalar hakkında danışmanlık hizmeti
  • Operasyon ve sevk yönetimi
  • Maliyet planlaması
  • Sigortalama
  • Depolama
  • Elleçleme
  • Ambalajlama, barkod ve etiketleme
  • Vergi mevzuat ve işlemleri
  • Pazarlama
  • Müşteri ilişkileri yönetimi
  • Banka işlemleri
  • Bilişim teknolojilerini kullanarak tüm üniteler arasında koordinasyon ve iletişimin sağlanması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad