Üretim Lojistiği - Temin Tedarik Lojistiği (Acquisition Logistics) - Lojistik Platform

Endüstri Mühendisliği ve Lojistik alanında çeşitli tanımlamalar ve yazılar içeren blog sitesi.

Hot

Post Top Ad

8 Nisan 2017 Cumartesi

Üretim Lojistiği - Temin Tedarik Lojistiği (Acquisition Logistics)


Lojistik tanımlarına baktığımızda varolan tanım genelde tüm prosesler için (üretim ve hizmet ayırt etmeden) kullanılmaktadır. Fakat lojistiği temel olarak 4 ana unsur olarak bölümlendirebiliriz. Bunlar; Tedarik Lojistiği, Üretim Lojistiği (Acquisition Logistics), Dağıtım Lojistiği, Geri Dönüş Lojistiği (Tersine Lojistik) dir.

Bu noktada Temin Tedarik Lojistiği bu yaklaşımlardan biri olup genellikle "Üretim Lojistiği" olarak adlandırılıp genellikle endüstriyel işletmelerde kullanılmaktadır.

Üretim Lojistiği (Acquisition Logistics), gerçekleştirilen faaliyetler sonucu üretilen ürünün imalatının bitirilip son kullanının kullanımına sunulan yerlere verilinceye kadar olan süreci içermektedir. Tasarım, araştırma, üretim ve geliştirme, kalite güvence, ihtiyaç tespiti, dökümantasyon faaliyetleri, muayene, kabul, proje yönetimi gibi konuları bünyesinde barındırır.

Üretim lojistiğini (Temin Tedarik Lojistiği) günümüzde birçok kuruluş dış destekle sağlamakta, bu şekilde odaklanılması gereken faaliyetlerini rahatlıkla geliştirebilmektedirler, yüklenici lojistik firmaları ise hizmet alan kuruluşlar için maksimum verimliliğin elde edilebilmesi için tüm yükü üstlenirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad