Lojistik Yönetimi Nedir ? - Lojistik Platform

Endüstri Mühendisliği ve Lojistik alanında çeşitli tanımlamalar ve yazılar içeren blog sitesi.

Hot

Post Top Ad

Lojistik Yönetimi Nedir ?

Lojistik Yönetimi, müşterinin beklentilerine uyan ürünlerin tedarikçilerden veya ürünün üretildiği üretim lokasyonlarından, depolara, dağıtım merkezlerine buralardan da son kullanıcıya ulaştırılması için parekendeci yada mağazalardaki her türlü adımın yönetilmesidir.

Üretilen mal veya hizmet daima müşteriye doğru döngüsel bir yol izlemektedir ve lojistik yönetimi ile bu mal ve hizmetlerin,

  • doğru ürün
  • doğru zaman
  • doğru koşullar
  • doğru miktar
  • doğru lokasyonda
  • doğru müşteriye
  • doğru fiyatla 
Seven Rights dediğimiz lojistiğin 7 doğrusunu da sağlayarak ulaştırılmasını sağlamaktadır. Lojistik yönetimi operasyonlar noktasında farklı birimler arasındaki koordinasyonu sağlayarak iç tedarikçi ve iç müşteri hareketlerinin sağlıklı biçimde yerine getirilmesine yardımcı olmaktadır. 

Lojistik yönetimi çeşitli alanlardan meydana gelen faaliyetler bütünüdür. 
  • Tesis ve donanımlar, 
  • İnsan Kaynakları, 
  • Bilgi kaynakları, 
  • Finansal Kaynaklar gibi lojistik girdilerle,   
  • Depolama
  • Taşıma
  • Stok Yönetimi
  • Ambalajlama 
  • Müşteri Hizmetleri
  • Sipariş İşleme
  • Elleçleme
  • Bilgi Yönetimi
  • Talep Tahmini/Planlama
  • Satış Sonrası Servis
  • Fabrika ve Depo Yer Seçimi
  • Gümrükleme
  • Atık/Parça Yönetimi
  • Satın Alma gibi bütünleşik lojistik faaliyetleri Planlama, uygulama ve kontrol noktaların da  yöneterek ilk etapta belirtmiş olduğumuz lojistiğin 7 doğrusu kriterlerini yerine getirmeye çalışmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad