3PL (Üçüncü Parti Lojistik - Third Party Logistics) Nedir ? - Lojistik Platform

Endüstri Mühendisliği ve Lojistik alanında çeşitli tanımlamalar ve yazılar içeren blog sitesi.

Hot

Post Top Ad

3PL (Üçüncü Parti Lojistik - Third Party Logistics) Nedir ?

3PL (Üçüncü Parti Lojistik) kavramı öncelikle taşıma ve depolama olmak üzere müşterinin lojistik alanındaki faaliyetlerini üstlenen şirketlerdir. Bu şirketler uluslarası nakliye , depolama , stok kontrolü , paketleme , etiketleme , sevkiyat , dağıtım vb. işlerinde bu alanda uzmanlaşmış ve gerekli tesis , ekipman veya personele sahip tüm zincirin tasarımını ve yönetimini üstlenen şirketlerdir. Maddeler ile izah etmemiz gerekirse;

1.Parti: Üretici, imalatçı, gönderici, toptancı vs. malın veya 
hizmetin üreticisidir.

2.Parti: Üretici firmanın üretmiş olduğu partinin doğrudan 
müşterisi yada iş akışına göre tedarikçisi olan işletmedir.

3.Parti: Bu iki firma arasında mal veya hizmetlerin akışına
dahil olan şirkettir.

Firmalar dış kaynak kullanımı ile elde edebilecekleri
getiriler şu şekilde sıralanabilir;
  • Stok Seviyeleri minimuma indirgenir ve firmanın stok maliyetlerini azaltır.
  • Taşıma ve depolama gibi maliyeti yüksek yatırımlardan kaçınarak, kendi uzmanlaştıkları alanlara daha fazla yönelmelerini sağlar.
  • Yatırım yapılan insan gücünden tasarruf edilebilir.
  • Lojistik ve depolama alanında kullanılan son teknolojilerden faydalanabilir.
  • Sermaye ve operasyon maliyetlerinde ciddi maliyet düşüşleri sağlanabilir.
  • Hizmet sunmuş olduğu pazara yönelik daha hızlı çözüm üreterek müşteri memnuniyetini arttırır.
3PL (Üçüncü Parti Lojistikşirketlerinin hizmetlerinden yararlanın firmalara getirileri olmakla beraber, her firmanın ihtiyaçları farklı olabileceğinden, bu ihtiyaçlara yönelik zaman açısından belli bir uyum süreci söz konusudur. Bu nedenle hizmet alan firmaların bu zamanı göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.

Firmalara stratejik açıdan avantaj sağlayan 3PL (Üçüncü Parti Lojistik) firmaları aynı zamanda bilişim teknolojilerindeki yatırımları ile internet ve e-ticaretin yaygınlaştırılmasında büyük rol oynamaktadırlar. Bu açıdan da maliyet ve rekabet açısından firmalara bir adım öne taşıyabilmektedirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad